lördag 1 juni 2013

Skonaren Vega

Några bilder tagna ut över Nämndöfjärd från Göthlins klippor lördagen den 25 maj. Jag är inte alldeles säker men jag tror att det här är skonaren Vega. Det syns inte riktigt på bilden men det blåste ganska rejält, så det hade varit fint att se henne med seglen uppe.



Herr och fru Ejder simmade längs strandkanten. Jag tror inte att jag sett herr Ejder tidigare, han brukar tydligen flytta när sommaren kommer och lämna frugan ensam. Hade hoppats få se säl, har hört flera berätta om att dom sett det ute på fjärden under sista tiden, men det var nog alldeles för blåsigt och jag var nog inte uppe tillräckligt tidigt.




2 kommentarer:

  1. Hej
    Appropå herr och fru Ejder så måste jag nog göra dig besviken eftersom det är familjen Skrak som är ute och simmar :-)
    Mycket trevlig blogg, bor själv i Sommarhamn och trocklar med Byföreningens hemsida. www.stavsnasby.nu

    Vänliga hälsningar
    Ronny Blomstrand

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej och tack för att du rättar mig. När jag förstorar bilden så ser jag ju klart och tydligt att det inte är någon ejder. Lägger upp ett nytt inlägg med korrekt information. Tycker inte att jag har sett Skrak så mycket på senare år, har för mig att den syntes oftare när jag var barn.

      Hälsningar
      Maria

      Radera